Madcon - An InCONvenienth Truth

Här kommer den första albumrecensionen här i bloggen. Jag tänkte dela med mig av mina tankar kring albumet An InCONvenienth Truth av den norska hiphopduon Madcon, eller Mad Conspiracy som det egentligen står för. Duon har under deras nästintill spikraka karriär släppt tre riktigt bra album. Många fick upp ögona för dessa norrmän i samband  med att de släppte sitt andra album, So Dark the Con of Man. Jag menar, ingen har väl missat den briljanta singeln "Beggin'"?
    Hur som helst är det senaste albumet på gränsen till ett mästerverk enligt mig (måste passa på att tacka David som tipsade mig!). An InCONvenienth Truth släpptes i december 2008 och har hyllats av många. Personligen måste jag säga att det är ett mycket bra album som jag lyssnat igenom många gånger sedan jag fick tag på det. Det är verkligen inte den här hårda hiphop-musikstilen med feta beats det handlar om, utan musiken känns levande med massa olika instrument inblandade. Svängig rap blandad med skön sång gör skivan riktigt soft rakt igenom.
    Det finns ingen låt på plattan som är dålig, men jag har fastnat för tre spår som jag finner helt underbara: "Liar", "The Sweetest Drug" och "Wholehearted" är alla riktigt härliga.



Köp skivan och njut!

Kommentarer
Postat av: Einar

Mycket bra recension och mycket bra album :) Jag kan säga att jag fastnade som fan för texten till "hope".

2009-02-11 @ 22:53:24
Postat av: Johan

Tack tack! ja albumet är grymt:) okej, jo den är rätt inspirerande :)

2009-02-12 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0